Подайте данъчната си декларация с ПИК и платете по-малко данък

публикувано на 14.01.2015 г. | Категория: Общество


Над 230 са издадените пресонални идентификационни кода (ПИК) след първите 5 работни дни на данъчната кампания за 2015г. в офисите на НАП в Стара Загора и Казанлък. Припомняме, че новата е-услуга «Подаване на декларации, документи и данни» с ПИК е активна за всички физически лица, независимо от датата, на която те са получили своя персонален код за достъп. Подаването на годишната данъчна декларация за доходите с ПИК или е-подпис е възможността клиентите, които имат данък за довнасяне да спестят 5% от него. От тази година, за да платят по-малко данък общ доход, лицата трябва да изпратят своята данъчна декларация по интернет (по един от двата горепосочени начина) до 31 март 2015 г.

 

С ПИК клиентите на приходната агенция имат достъп до справка за месечните вноски по избрания от тях пенсионен фонд, могат и да подадат заявление за издаването на документ, например удостоверение за наличие или липса на задължения, копие на данъчна декларация и др. Чрез него лицата могат да проследят движението по данъчно-осигурителната си сметка, размера на дохода върху който са осигурени, да проверят дали информацията от трудовия им договор съответства на същата декларирана от работодателя им и други.

 

Всеки клиент проявил интерес към услугата, може да получи своя ПИК, като посети офис на НАП по постоянен адрес и подаде заявление по образец. Издаването му е безплатна услуга, както всички останали предлагани от Националната агенция за приходите, и се получава в 7 дневен срок от подаване на заявлението, лично от лицето или с нотариално заверено пълномощно. Удостоверението за ПИК съдържа комбинация от 12 символа и позволява достъп до част от E-услугите на НАП, за които не се изисква електронен подпис. Отказ от някои от предоставяните услуги с ПИК може да бъде направен и през кол центъра на НАП на 0 700 18 700.

 

Повече информация за услугите предоставяни от НАП може да бъде получена на телефон: 0700 18 700, на цената на градски разговор и от интернет страницата на НАП- www.nap.bg.

 

 

 

 

Други новини

„Тоска” ще сложи началото на...

„Тоска” ще сложи началото на оперното лято на открито на Старозагорската опера на 27 юни, от 21.00 часа на сцената на Античния форум...

Стара Загора ще е домакин на...

    Четири дни майсторство и запомнящи се емоции обещават организаторите от СК „Ърбан Комба Футбег“ на 24-тото Европейско...

Старозагорци отново могат да изберат...

Старозагорци отново могат да изберат филмите за предстоящото лятно кино под звездите през месец юли   Филмовите вечери се...

Вече питаме Горещия телефон какво да...

  Новата опция дава подробна информация как и къде се предават ненужни вещи и отпадъци, съобщи ресорният заместник-кмет Радостин...

Броени дни до старта на Beerфестът 2022 в...

Beerфестът 2022 в Стара Загора вълнуващи дни, изпълнени с разнообразна музикална програма и качествено пиво – това очаква Стара Загора...

Временна светофарна уредба регулира...

Временна светофарна уредба регулира кръстовището на булевардите Руски и Ген. Столетов   До отстраняване на щети, нанесени от токов...

За 16-ти път курортното селище...

    Шестнадесетото издание на Националния тракийски фолклорен събор „Богородична стъпка“ и тази година събра хиляди...

Културен афиш 29 август – 4 септември

Културен афиш 29 август – 4 септември   29 август, /понеделник/   Вълшебна библиотека. Програма „В страната на загадките”:...

На тържествена церемония се заклеха в...

    На Мемориален комплекс „Бранителите на Стара Загора“ своята тържествена клетва положиха 28 военнослужещи от...

Село Дълбоки с нов временно...

    Общинският съвет в Стара Загора се събра на извънредно заседание днес за гласуване на две предложения. Поради лични причини,...

В 216 избирателни секции ще се гласува...

    Общо 216 секционни избирателни комисии ще бъдат ангажирани с провеждането на извънредния вот за избор на народни представители...

Общинският съвет на Стара Загора се...

    На 26 август, петък, от 9.00 часа, в зала „П. Р. Славейков“ на Общинска администрация ще се проведе извънредно заседание на...